perjantai 23. maaliskuuta 2012

Luojalle kiitos kirjoista!

Eilen vääntäydyin kipujeni keskellä kirjastoon.Käynti jäi lyhyeksi;hiki valui virtanaan ja ehdin jo ajatella,että näinköhän pääsen edes omin voimin ulos koko puljusta...Pikavisiitistä huolimatta mukaan tarttui useampi dekkari (palautettujen kirjojen hyllystä nopeasti otettuna).



Tuota Merenneitoa aloin jo eilen lukea ja hyvältä vaikuttaa!Tätä kirjailijaa tulen todennäköisesti lukemaan lisääkin.Äänikirjapuolelta sain joku aika sitten varaamani Kenttäharmaita naisia (Irja Virtasen kirjoittama);joku jossakin suositteli ja pistin silloin varauksen vetämään.



Käsitöistä ei ole tullut juuri yhtikäs mitään koko viikolla kivun vuoksi.Mutta ruokakaupassa käydessä mukaan tarttui seuraava lehti:



Kivan näköisiä malleja muutama ja mieli tekeepi päästä taas koukkuakin testaamaan jossain vaiheessa.En suostu uskomaan,etteikö tähän selkään nyt jotain apua löydy,niin että käsityötkin taas onnistuis!

Kiitos teille kommenteistanne ja tsemppauksesta;on tullut todella tarpeeseen!Mukavaa,rentouttavaa ja käsityöpitoista alkavaa viikonloppua! :)

14 kommenttia:

  1. Tuollaiset kivut on kyllä persiistä! Toivottavasti saat siihen jonkun parannuksen! (Mun miehellä leikattiin selkä -96 eli oon aika läheltä seurannut selkäpotilasta, onneks itsellä on vaan tää reuma ja siihen hyvä lääkitys).

    Olet kova lukemaan dekkareita, mä vaan katson tv:stä kaikki engl. sarjat, ja sit pelkään yöllä käydä vessassa.. Viimeksi sunnuntaina tuli taas Murha mielessä, ja jäi niin ankea tunnelma, et ajattelin, etten seuraavaa katsokaan, mutta saa nyt nähdä.

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!Maanantaina soittelee taas lääkäri,saapi nähdä onko sillä jotain (järkevää) sanottavaa...Kyllähän reuma on kenkku sairaus!Mutta hyvä,jos siihen on löytynyt toimiva lääkitys ja oireet pysyy aisoissa.

      Mä olen ihan koukussa dekkareihin :D Ja mielikuvitus kun on muutenkin turhan vilkas,niin nukun nykyään varmuusketju paikallaan...alkoi siitä kun luin joku aika sitten keskellä yötä huippujännää dekkaria,missä nainen murhattiin keskellä yötä kerrostaloasuntoonsa...en yhtään vilkuillu makuukammarin ovelle ja kuunnellut pieniäkin ripsahduksia :D Välillä kyllä tulee ihan huono olo noista lukemisista ja silloin joskus miettii et onko täs nyt mitään järkeä...Mutta kyllä muunkin tyyppisiä romskuja luen kun kohdalle osuu!Mutta en ihan lässyn-lässyn-rakkausromskuja ;))

      Poista
  2. Just niin, varsinkin kipujen kanssa on paljon helpompi elää, kun käsillä on hyviä kirjoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja kyllä ne keventää elämää ihan muutenkin :)

      Poista
  3. Kummasti se tosiaan vetää kirjojen kimppuun tuo pitkään jatkuva kipuilu...oisko osittain sitä, että mieli kaipaa muuta ajattelemista ettei perin nujerru kipujen alle.

    Jaksamista sinulle toivon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän!Kyllä se sitä ajatusten siirtoa muualle paljolti on.Ja auttanut kyllä monissa muissakin elämän vaikeuksissa taikka niiden keskellä.Mulla pitää aina olla kirjapino saatavilla,muuten tulee orpo olo :) Mutta jos kirja osoittautuu tylsäksi tai muuten ei-mieleiseksi,niin jätän sen kyllä ihan suosiolla lukematta.

      Poista
  4. voi kun itsekin ehtisi vielä kirjoja lukemaan. Nuorempana luin tositosi paljon. Nykyään nuo käsityöt vieneet "liikaa" mukanaan..

    JA toivottavasti selkäkipu pian hellittäisi. Jaksamista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!Mulla tätä aikaa on enemmän kuin monella muulla samaa ikäluokkaa olevalla.Ei työtä eikä miestä ja lapsetkin lentäneet pesästä.Mun elämä olis kovin paljon köyhempää ilman kirjoja.

      Poista
  5. Voi kurjuus, mutta toivottavasti olo kohenee tai lukeminen helpottaisi edes vähän. - Minä ihastuin myös Läckbergiin. Vain yksi alkupään kirjoista on lukematta, pitäisikin taas yrittää pyydystää sitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä alotin nyt ko.kirjailijaan tutustumisen vähän väärästä päästä elikkä taitaa olla viimeisin tämä mainitsemani kirja.Mutta ei kai tuo haitanne,kun ovat kuitenkin erillisiä romskuja eikä ns.sarjaa.

      Poista
  6. Kiva kun poikkesit blogissani. Ja tsemppiä selän kanssa! Viime kesänä ennen välilevypullistuman leikkausta kärsin minäkin toooosi kovista kivuista ja hermosäryistä. Mutta pystyin liikkumaan silloin ja pystyn vieläkin. Minulle on parasta liike. Istuminen ei tosiaan pidempää aikaa putkeen onnistu (ennen leikkausta en istunut juuri ollenkaan). Nykyään teen melkein kaikkia asioita seisten, kuten luen, syön, teen ristipistoja. Eikä seisominen edes tunnu enää oudolta, siihen on niin tottunut. Olin uudessa magneettikuvassa ja minulla on edelleen tai taas pieni pullistuma. Sen suhteen on asiat vielä auki. Mutta olen iloinen kun pystyn touhuilemaan ja liikkumaan. Ilman rakkaita harrastuksia olisin tullut mökkihöperöksi. Toivon, että sinäkin pystyisit kipusi rajoissa liikkumaan! Pelottavinta on ajatus siitä, ettei pääse enää sängystä ylös, vai mitä! Minä olen myös dekkarifani :) Tsemppiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiva kun poikkesit sinäkin! :) Kuulostaa tutulle...oon itekin miettinyt et kaikkiko tässä pitää ruveta tekemään seisaallaan.Oon tosi laiska liikkumaan (ja huono kunto :( ) ja kävi mielessä et näinköhän se Luoja pistää väkisin liikkeelle kun ei ihminen muuten tajua :/ Mä nukun puhelin käden ulottuvilla ihan siltä varalta et jos sattuis käymään niin et joku aamu ei pääsekään sängystä ylös omin avuin :( Tsemppiä sinullekin ja poikkeahan toistekin! :)

      Poista
  7. Minä suosittelin sitä Irja Virtasta. Se on mun mielestä hyvin luettu kirja. Ja tarinakin ihan mielenkiintoinen, kiva kuulla sitten mitä mieltä sinä siitä olet. Hyvä kun pääsit liikkeelle, sitkeesti vaan eteenpäin päivä kerrallaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinhän se olikin! :) Tämän päivän ohjelmassa on ko.kuuntelun aloittaminen;odotan jo innokkaasti!Ja varmasti laitan juttua millanen oli ja mitä tykkäsin.

      Poista